İş ve saha şartlarına göre damper üretimi yapan Arslan Damper, üretimden
sonra sorun yaşamamak adına tedarikçilerini ince eleyip sık dokuyor. SSAB’den
Hardox ve Strenx saclarını kullanan firma, hammadde konusunda kaliteli
üreticiler ile çalışmayı şirket politikası haline getirmiş. Man, Ford Otosan,
Renault ve Mercedes Benz’in onaylı üst yapı tedarikçisi olan firma
ihracatlarını da bu markalar üzerinden gerçekleştiriyor
Asıl
işi damper üretmek olan Arslan Damper, son dönemlerde tuz serpme ekipmanı,
Devlet Malzeme Ofisi (DMO) işleri için su tankeri ve hurda dorseleri de
üretmeye başladı. 1981 yılında Soma’da kurulan ve şimdilerde İzmir Aliağa’daki
35 metrekare alan üzerine kurulu fabrikasında üretim yapan firma, ana üretim
kalemleri damper ve treylerde Ege Bölgesi’nde güçlü bir konuma sahip ve kamu
kurumlarıyla da yoğun şekilde çalışıyor. Devlet Malzeme Ofisi (DMO) üzerinden
yılda 250 civarında satış yaptıklarını ifade eden Arslan Damper Genel Müdürü
Engin Arslan, “Şasi kamyon üreten firmalar ile onaylı – tavsiyeli şekilde
anlaşmalarımız var. Bu markalar arasında Ford Otosan, Mercedes Benz, Man, Temsa
Mitsubishi ve Otokar bulunuyor. Bu markalar ile fabrika üzerinden yurtdışı ve
yurtiçi satışlar yapıyoruz” dedi. Havuzlu damper üretiminde de iddialı durumda
olan firma geçen yıl 710 adet özel sipariş damper üretimi gerçekleştirdi. 2016
hedeflerinin 750 adet damper üretimi olduğunu belirten Arslan, gelinen noktada
500’ün üzerinde bir üretim yaptıklarını söyledi.
İşe özel üretim
Standart bir damper üretimi yapmayan Arslan
Damper için en önemli konunun müşteri ile direk iletişim kurmak olduğunu ifade
eden Arslan, “Bizim işimizde müşterinin taşıdığı malzeme çok önemli. Malzemenin
sertlik oranı, metreküp başına düşen ağırlık, malzemenin taşınacağı mesafe,
araç gün içinde kaç tur atacak bunların hepsi bizim üretimimizi belirleyen
kriterler. Biz bunları öğrenerek müşterinin ihtiyaçlarına göre üretim yapmayı
hedefliyoruz” dedi. Damper de kaliteyi, çalışma koşullarının belirlediğini
belirten Arslan, malzeme seçiminin bu anlamda hayati rol oynadığını ve kaliteli
damper üretimini şekillendirdiğini söyledi. Hammadde seçimi konusunda da seçici
davranan firma, ürün teslim sürelerinin önemli olması nedeniyle sürekli stoklu
şekilde çalışıyor. Bu nedenle organize şekilde çalışmanın kendileri için
önemine değinen Arslan, üretim hedeflerinin her gün 3 damper başlayıp bitirmek
olduğunu belirtti. Bu şekilde çalışmaları halinde müşterinin ihtiyacına hızlı
şekilde cevap verebildiklerini böylece de büyük işleri alabildiklerini dile
getiren Arslan, “Müşterinin burada bekleyerek zarar etmesini istemiyoruz”
ifadelerini kullandı.
Servis ağı geniş tedarikçiler
Hata takip sistemi oluşturarak müşterilerden
gelen geri bildirimleri kayıt altına aldıklarını söyleyen Arslan, bu geri
bildirimleri değerlendirerek tecrübe kazandıklarını ve kullanılacak malzemeyi
ya da ekipmanı tekrar gözden geçirdiklerini bildirdi. Ürün geliştirme
çalışmalarının da bu geri bildirimler çerçevesinde yapıldığını ifade eden
Arslan, “Biz Türkiye’de kendi sınıfındaki ilk iki firmadan biriyiz. Bizim
adetlerimizde ve çalışma şeklimizde çalışmaya İstanbul’da bir marka var. Geri
kalanlar ya bölgesel üreticiler ya da üretim yöntemi bizimki gibi değil. Çünkü
biz özel üretimler yapıyoruz ve ürettiğimiz her ürünü takip ediyoruz. Türkiye
genelinde servisimiz var” dedi. Servis konusunda farklı bir çalışma yapan
Arslan Damper, özellikle hidrolik sistem tedarikçileri ile kullandıkları parça
için yerinde müdahale sözleşmesi yaptıklarını ve servis ağı geniş olan firmalar
ile çalıştıklarını söyledi.
Yalın çalışma yöntemi
Yalın üretim sistemi üzerinde çalıştıklarını ve “hatalı malzeme gönderme, hatalı malzeme alma” anlayışı ile hareket ettiklerini belirten Arslan, haftada bir kez mühendisler ve tüm ustabaşlarını toplayarak bitmiş ürünü inceleyip, bundaki hataları tespit ettiklerini ve bunları not ederek bunlara yönelik önlemler aldıklarını söyledi. Servis konusunda firmalardan farklı taleplerin geldiğini ifade eden Arslan, “Araçlarımızın olduğu firmalar bizden servis talep ettiklerinde bir ekip gönderiyoruz. Bu ekip malzeme listesi hazırlayıp firmaya sunuyor. Kabul edildiğinde elektrikçi ve hidrolikçiden oluşan bir ekip gönderip araçların tüm bakımlarını yapıyoruz” dedi.
Yalın üretim sistemi üzerinde çalıştıklarını ve “hatalı malzeme gönderme, hatalı malzeme alma” anlayışı ile hareket ettiklerini belirten Arslan, haftada bir kez mühendisler ve tüm ustabaşlarını toplayarak bitmiş ürünü inceleyip, bundaki hataları tespit ettiklerini ve bunları not ederek bunlara yönelik önlemler aldıklarını söyledi. Servis konusunda firmalardan farklı taleplerin geldiğini ifade eden Arslan, “Araçlarımızın olduğu firmalar bizden servis talep ettiklerinde bir ekip gönderiyoruz. Bu ekip malzeme listesi hazırlayıp firmaya sunuyor. Kabul edildiğinde elektrikçi ve hidrolikçiden oluşan bir ekip gönderip araçların tüm bakımlarını yapıyoruz” dedi.
Daha büyük daha hafif
Arslan Damper bünyesinde damper ve treyler üretimi haricinde hook lift üretimi yapan Arslan Damper, bu üründe SSAB’nin Hardox ve Strenx serilerini kullanıyor. Hafif dayanıklı olması sebebiyle özellikle hook lift üretiminde bu ürünler kullandıklarını ifade eden Arslan, hook liftler için ürettikleri konteynerlerde de 3 mm’lik Hardox malzeme kullandıklarını söyledi. Çöp ekipmanı da üreten Arslan Damper bu ürün için özellikle Avrupa’dan gelen taleplerde Hardox malzeme kullanıyor. Bunun yanında kar bıçağı üretimine de başlayan firma bu ürünün özellikle yere temas eden kısmında Hardox 450 kullanıyor. Yine Hardox kullanarak 54 metreküp kapasiteli hurda dorseleri yapmaya başlayan firma, bu dorseleri klasik 14 ton ağırlığa sahip ve 40 metreküp kapasiteli dorselerden daha hafif olarak 10.5 ton ağırlığa sahip şekilde üretebiliyor.
Arslan Damper bünyesinde damper ve treyler üretimi haricinde hook lift üretimi yapan Arslan Damper, bu üründe SSAB’nin Hardox ve Strenx serilerini kullanıyor. Hafif dayanıklı olması sebebiyle özellikle hook lift üretiminde bu ürünler kullandıklarını ifade eden Arslan, hook liftler için ürettikleri konteynerlerde de 3 mm’lik Hardox malzeme kullandıklarını söyledi. Çöp ekipmanı da üreten Arslan Damper bu ürün için özellikle Avrupa’dan gelen taleplerde Hardox malzeme kullanıyor. Bunun yanında kar bıçağı üretimine de başlayan firma bu ürünün özellikle yere temas eden kısmında Hardox 450 kullanıyor. Yine Hardox kullanarak 54 metreküp kapasiteli hurda dorseleri yapmaya başlayan firma, bu dorseleri klasik 14 ton ağırlığa sahip ve 40 metreküp kapasiteli dorselerden daha hafif olarak 10.5 ton ağırlığa sahip şekilde üretebiliyor.
Damperde Hardox, şaside Strenx
SSAB ile aşınma plakalarının Türkiye’ye
getirmesinden beri çalıştıklarını ve kalite odaklı anlayışları nedeniyle de
memnun olduklarını belirten Arslan, “Hardox ve Strenx modellerini kullanıyoruz.
Şimdiye kadar müşterilerimizden de hiçbir şikayet almadık. Bu bizim için çok
önemli bir referans. Çünkü biz adetli üretim yapıyoruz ve müşteriden şikayet
almamak bizim için çok önemli” dedi. SSAB’den 2 mm’den 12mm’ye kadar Hardox 400
ve Hardox 450 modellerini kullanan Arslan Damper, ayrıca 5 mm’ye kadar da
Strenx 700 MC modelini tercih ediyor. SSAB’den ürün temininin yanı sıra
yapılacak bazı ürünler için teknik destekte aldıklarını belirten Arslan, bazı
modellerin çizimlerinin İsveç’ten geldiğini ve ürünlerin işlenmesi sürecinde de
SSAB teknik personelinden katkı aldıklarını söyledi.
Kendileri için önemli olan konulardan birinin
de, ihtiyaç duydukları anda hammadde temin edebilmek olduğunu belirten Arslan,
SSAB’nin bu anlamda da kendilerine güven verdiğini, şimdiye kadar gerekli olan
her dönemde malzeme alabildiklerini söyledi.
Kaynak:
http://formendergisi.com/icerik/detay/497/sorunsuz-uretim-icin-guclu-tedarikci
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder